
در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، معاونین و تعدادی از مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16آذر، به ابهامات و سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ داده شد. برخی از پرسش هایی که در این جلسه به آنها پاسخ داده شد، به قرار زیر است.
- مسئولین پاسخگو نیستند. پاسخ: بهترین شیوه پیگیری سوالات و مشکلات از طریق سامانه erp.du.ac.ir قسمت ارتباط با مسئولین می باشد و چنانچه مسئولی پاسخگو نبود شما می توانید مشکل را با معاونت مربوطه مطرح نمایید. (تمام نامه های ارسالی پاسخ داده نشده از طریق این سامانه، توسط معاونت اداری و مالی قابل پیگیری می باشد.)
- ما دانشگاه نیومدیم پس چرا شهریه را فقط 30درصد کم کرده اند؟ پاسخ: بیشتر هزینه های دانشگاه مربوط به هزینه های آموزشی می باشد و فعالیت های آموزشی همچنان برقرار است . 30درصدی که هیات امنای دانشگاه اجازه کاهش شهریه را داده اند مربوط به هزینه هایی از قبیل کاهش هزینه سوخت، حمل و نقل و … است.
- قرار بود هزینه خوابگاه ترم قبل به دانشجویان برکشت داده شود.چی شد؟ پاسخ: هزینه خوابگاه به دانشجویان فارغ التحصیل هنگام تسویه حساب عودت داده می شود و برای سایر دانشجویان در اولین ترمی که دانشجو از خوابگاه استفاده نماید محاسبه خواهد شد.
- پرداخت شهریه در صورت حذف ترم چگونه است؟ حذف ترم بدون احتساب سنوات(همانند حذف ترم قبل برخی از دانشجویان بخاطر کرونا) بدون شهریه می باشد ولی حذف ترم با احتساب سنوات مشمول شهریه می باشد.
- امتحانات دانشجویان ورودی جدید(99) کی هست؟ پاسخ: از 27دی تا 9بهمن- امتحانات دانشجویان بصورت غیرحضوری خواهد بود.
- کارنامه سلامت را تمدید کنید. پاسخ: مهلت کارنامه سلامت تا 30آذر تمدید شده است.
- زمان برگزاری آزمون جامع دکتری کی هست؟ آزمون دکتری 2 الی 3 بار برگزار می شود. برای این ترم مهلت آن از اول دیماه تا آخر دیماه و برای نیمسال دوم مهلت آن از اول اردببهشت تا 31 اردیبهشت می باشد.
- قرار بود برای آموزش مجازی اینترنت رایگان تعلق بگیرد. پاسخ مدیر فن آوری اطلاعات: برای طرح رایگان سازی دسترسی بدون هیچ قید و شرط و الزام خاص دانشجویان معزز و اساتید گرامی، در حال پیگیری است. ضمنا ثبت شکایات در سامانه وزارت ارتباطات طرح گردید و مراتب هفته آتی به سمع و نظر دانشگاهیان عزیز خواهد رسید.
لازم به ذکر است در برخی اپراتورها در صورت فعال نبودن بسته اینترنت، ظاهرا دسترسی به سایت های آموزش مجازی رایگان است.
با این وجود فن آوری اطلاعات دانشگاه پیگیر احقاق حق دانشجویان خواهد بود. - دانشجویانی که بیمه ندارند چگونه می توانند از خدمات بیمه استفاده نمایند؟/شما طبق ایین نامه همون مبلغ وام رو نمیدید./چرا به دانشجوهای ترم آخر وام نمیدید؟ پاسخ دکتر رمضانپور در مورد سوالات وام و بیمه دانشجویی:
1- بیمه پایه سلامت سالهاست که بدون معرفی اداره رفاه دانشگاه و صرفا با مراجعه دانشجو به دفاتر پیشخوان دولت امکان استفاده از خدمات بیمه سلامت فراهم می گردد.
2- در خصوص وام های دانشجویی دو بحث مطرح گردید.
الف) مبالغ وامها: وام های صندوق رفاه به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می شود. مبالغ وام های متمرکز در اختیار صندوق رفاه بوده و با توجه به تعداد کل متقاضیان دانشگاه های کشور و اعتبارات صندوق تعیین و به حساب دانشجویان واریز می شود. اما مبالغ وام های غیرمتمرکز براساس اعتبار تخصیص یافته به هر دانشگاه تعیین می شود. این مبلغ متناسب با تعداد متقاضیان و اعتبارات تخصیص یافته به دانشگاه و همچنین شرایط دانشجو(دانشجویان کم بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی) ممکن است تغییر کند.
ب) نحوه ثبت نام و مهلت وام ها: مهلت درخواست کلیه وام ها تا 99/10/15 تمدید گردید.جزئیات، مدارک مورد نیاز و شرایط برای هر وام قبلاً در اطلاعیه های متعدد به اطلاع دانشجویان رسانده شده است. برای ثبت نام وام ابتدا باید با مراجعه به سامانه www.bp.swf.ir و ورود با کد ملی به عنوان نام کاربری و کلمه عبور نسبت تشکیل پرونده اقدام نمایند. بعد از تشکیل پرونده و متناسب با شرایط خود نسبت به ثبت درخواست وام اقدام و برخی مدارک لازم مانند( سند محضری، فتوکپی اسناد سجلی و مدارک مورد نیاز وام مربوطه و ….) را از طریق پست به اداره رفاه دانشجویان دانشگاه ارسال نمایید. درخواستهای دانشجویان توسط اداره رفاه بررسی و در صورت تکمیل بودن مدارک اسم دانشجو به لیست اضافه و در نهایت به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می گردد. بررسی لیستهای ارسالی و پرداخت وام به شکل مستقیم به حساب دانشجو توسط صندوق رفاه دانشجویان واریز شده و دانشگاه هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد. بنابراین شبهاتی که توسط برخی از دانشجویان در خصوص نگهداری مبالغ در حساب دانشگاه مطرح می گردد باطل می باشد.
( دانشجویانی که نتوانسته اند در این جلسه حضور یابند می توانند مشکلات و سوالات خود را در سامانه erp.du.ac.ir قسمت «ارتباط با مسئولین» با مسئول مربوطه مطرح فرمایند.)