×

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت برگزاری ششمین دوره جشنواره هنرهای دیجیتال هکاتم

بسم الله الرحمن الرحیم
هنر در طول تاریخ بشری همواره از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و در رشد کرامات انسانی و هدایت جامعه به سمت اهداف متعالی نقش اساسی داشته است. پیشرفت‌های تکنولوژیک بشر، اگرچه مسیر زندگی او را دستخوش تحول کرده اما هرگز نتوانسته هنر را به حاشیه براند. بلکه این هنر است که تکنولوژی را به خدمت گرفته، بگونه‌ای که امروز با مقوله‌ای فراگیر با عنوان هنرهای دیجیتال رو به رو شده‌ایم.
شاید بتوان دانشجویان فعال در عرصۀ هنرهای دیجیتال، را پرچمداران این عرصه بنامیم که با دانش و ذوق هنری خود می‌توانند در راستای تحقق آرمان‌های ایران اسلامی گام بردارند. جشنوارۀ هکاتم با هدف شکوفایی خلاقیت‌ها، استعدادها‌ و توانمندی‌های دانشجویان فعال این عرصه، در سال‌های گذشته بنا نهاده شد تا دانشگاه دامغان، رسالت خویش را در حمایت از فعالیت دانشجویان، فعالین و دیگر علاقه‌مندان عرصه هنر به انجام رساند.
جشنوارۀ ملی هنرهای دیجیتال هکاتم تاکنون پنج دورۀ موفق را پشت سر گذاشته است و حتی همه گیری کوید-۱۹ نیز نتوانسته است در برگزاری آن خللی ایجاد نماید. چندی پیش در آغازین روزهای شیوع بیماری کرونا، پنجمین دورۀ جشنواره هکاتم به صورت مجازی و با استقبال گستردۀ دانشجویان سراسر کشور و با حضور اساتید و داوران تراز اول برگزار گردید. این نهال دیروز، امروز توانسته است خود را به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های دانشجویی در حوزۀ هنرهای دیجیتال معرفی کند. بر خود لازم می‌دانم که از کلیه شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران این جشنواره، خصوصا اساتید و هیئت‌های داوری قدردانی نمایم. توفیق روز‌افزون یکایک شما عزیزان در برگزار ششمین دوره این جشنواره ملی را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

عبدالعلی بصیری
رئیس دانشگاه دامغان

TOP