×

ساعت دانشگاه دامغان به وقت ۱۶ آذر کوک شد

با نزدیک شدن به حس و حال خوب روز ۱۶ آذر، شب گذشته سالن پیامبر اعظم(ص) دانشگاه دامغان در فضایی شاد و پرنشاط رویدادی ویژه را در آلبوم میزبانی‌هایش به تماشا نشست .

عکاسان خبری در همهمه‌‌ی گپ و گفت‌های دانشجویان که مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه دامغان هم به شادباش تبریک این روز در کنارشان حضور داشتند، صحنه‌هایی بیادماندنی از شور و اشتیاق جمعی در آیین بزرگداشت روز دانشجوی ۱۴۰۲ را برای قاب دوربین‌‌های‌شان شکار کردند.

دکتر زارع معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دامغان که متولی اصلی برگزاری این ویژه‌برنامه بود در کنار خیرمقدم، چهار اصل برآمده از تجربه ۲۵ سال حضور خود در قامت دانشجو و استاد را در قالب تلاش برای کسب دانش، بینش، مهارت و سلامت به دانشجویان برای زندگی موفق سفارش کرد. حجت‌الاسلام سید علی رستمیان مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دامغان هم با یادآوری علت نامگذاری روز ۱۶ آذر به نام دانشجو و تبریک این روز به تمامی دانشجویان، توصیه به خردگرایی، استکبارستیزی و آزادی‌خواهی را با روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر اقتدارآفرینی علم برای انسان و جامعه در مسیر رسیدن به اهداف متعالی برای عالم شدن توام با معنویت به دانشجویان تقدیم نمود.

تقدیر از دانشجویان برتر علمی دانشکده‌های مختلف، اجرای دوبله‌ی زیبای سبک زندگی دانشجویی توسط دانشجوی هنرمند امیرحسین ایزدی، روی صحنه رفتن تئاتر طنز با حرکات ورزشی رزمی و موسیقی‌های محلی همراه با پخش کلیپ‌های فرهنگی بصیرتی از دیگر برنامه‌های شب بیادماندنی دانشگاهیان دامغان در صددروازه دانش و اندیشه بود.

۱۶ آذر به یادبود ۳ دانشجویی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی آن هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند، به نام "روز دانشجو" نامگذاری شده است.

TOP