×

همزیستی علم با حافظان طبیعت؛

همایش "درخت برای زندگی" در دانشگاه دامغان برگزار شد

همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (۲۲-۱۵ اسفند) و روزهای سرسبز درختکاری و استقبال از بهار طبیعت، همایش "درخت برای زندگی" با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از شهروندان دوستدار طبیعت، صبح روز شنبه ۲۰ اسفندماه در سالن شهید سلیمانی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد.

دکتر اسلامی رییس دانشگاه دامغان در این نشست پس از بیان خیرمقدم، با اشاره به تشابهی از نقش درآمدزایی در بهبود شرایط اقتصادی یک جامعه و سازمان و تکریم فرد دارای این روحیه در زیست اجتماعی و حرفه‌ای، نقش کاشت درخت به منظور تامین اکسیژن برای زیست سالم بشر در طبیعت با توجه به عصر صنعتی و پیامدهای آن را نیز دارای چنین ارزش مقایسه‌ای دانسته و از کسانی که در حوزه کاشت و نگهداشت درختان و سرسبزی‌ها تلاش می‌کنند به نیکی و احترام یاد کرد.

دکتر اسلامی با آرزوی سالی خوش در تلفیق بهار طبیعت و بهار معنویت برای دانشگاهیان و همشهریان دامغانی، از آمادگی دانشگاه دامغان برای همکاری بر پایه علم به منظور پیشرفت طرح کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال با جامعه و سایر سازمان‌ها و ادارات خبر داد.

ارائه علمی دکتر وحید پوزش عضو هیات علمی دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه دامغان با موضوع چالش‌های حوزه منابع طبیعی و ضرورت اتخاذ روش‌های علمی پژوهشی مقابله با آن، سخنرانی فدایی‌باشی معاون امورعمرانی فرماندار دامغان، عباسی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان، پخش کلیپ‌های معرفی زیرساخت‌های فضای سبز دانشگاه و اهمیت حفظ و نگهداری منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در پایان این مراسم که با همکاری دانشگاه دامغان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برگزار شد، کلیه‌ی حاضران در برنامه کاشت نهال درخت در محوطه‌ی پیش‌بینی شده مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان شرکت نمودند.

TOP