×

بازدید مسئولین دانشگاه از سراهای دانشجویی دختران

 

سرپرست دانشگاه و مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه به همراه جمعی از معاونین دانشگاه و روسای دانشکده‌ها برای دیدار و گفتگو با دانشجویان در سرای دانشجویی دختران حضور یافتند.

در این جلسه که شامگاه سه‌شنبه ۳۰ فروردین در نمازخانه سرای دانشجویی حضرت مریم(س) برگزار گردید دانشجویان بی واسطه با مسئولین دانشگاه به گفتگو نشستند.

مسائل مطرح شده در این دیدار:

  • آیا امتحانات حضوری است و چرا در این خصوص اطلاع رسانی نمی‌شود؟
    پاسخ: امتحانات قطعا حضوری خواهد بود ولی بعلت کمبود خوابگاه بویژه برای پسران، برنامه ریزی‌ها احتیاج به بررسی بیشتری دارد و در اولین زمان ممکن اطلاع رسانی می‌شود.
  • آیا دانشجویانی که از راه‌های دور می‌آیند، امکان استفاده از خوابگاه را تا زمان امتحانات خواهند داشت؟
    پاسخ: دانشجویانی که رفت آمد برای آنها سخت است، می‌توانند درخواست خود را به امور دانشجویی ارائه دهند. درخواست‌ها بررسی شده و تا حدامکان موافقت خواهد شد.
  • درخواست اضافه کردن سرویس ایاب و ذهاب از خوابگاه به دانشگاه، نظارت روی قیمت‌های بوفه خوابگاه، امکان استفاده از ماشین لباسشویی خوابگاه ، مشکل شوفاژ و یخچال، نبود میز مطالعه و لزوم شستشوی فرش برخی از اتاق‌ها، مطرح شد.
    پاسخ: مقرر شد سرویس ایاب و ذهاب بزودی اضافه شود و دیگر مشکلات تا حصول نتیجه از طریق معاونت دانشجویی پیگیری خواهد شد.
    دکتر رمضان‌پور، معاون دانشجویی ضمن بیان برخی توضیحات درخصوص نوسازی و جایگزینی یخچالها در سنوات قبل گفت: درخواست جدیدی از سوی آن معاونت برای خرید یخچال‌های جدید ارائه شده که مورد موافقت قرار گرفته و در اولین زمان تخصیص بوجه اقدام خواهد شد. وی افزود هرساله تمام فرش‌های سراهای دانشجویی در تابستان شستشو می‌شود با این وجود در صورت لزوم دانشجویان می‌توانند موارد ضروری را به سرپرست خوابگاه گزارش دهند. سرویس ماشین لباسشویی انجام خواهد شد و مشکلات شوفاژ توسط تاسیسات قابل پیگیریست.
  • اطلاع رسانی خوب نیست و ما از بعضی مسائل مثل کاردانشجویی و یا چگونگی درخواست خوابگاه و ... مطلع نبودیم.
    پاسخ: اطلاع رسانی در وبسایت دانشگاه و بویژه در فضاهای مجازی انجام گرفته و دانشجویان لازم است اخبار را از کانال روابط عمومی دانشگاه جویا شوند.
  • کارشناسان جوابگوی تلفن‌ها نیستند.
    پاسخ: کارشناسان بویژه در ایام شلوغ، مراجعه حضوری و کارهای دیگری هم دارند که گاه باعث می‌شود نتوانند همه تلفن‌ها را جواب دهند. به همین منظور سامانه ERP از طریق فضاهای مجازی و وبسایت دانشگاه به دانشجویان معرفی شد تا هم در اسرع وقت بتوانند پاسخ خود را دریافت نمایند و هم درخواست آنان قابل پیگیری باشد. این سامانه توسط مسئولان همواره مورد پایش می‌باشد و بسیاری از پاسخ‌ها در همان روز ارسال می‌شود.
    آقای نبیلی، کارشناس مسئول امور خوابگاه‌ها نیز گفت: در سایت معاونت دانشجویی بخشی برای سوالات متداول قرار داده شده که دانشجویان مطمئن باشند پاسخ تمام سوالات خود در این حوزه را می‌توانند در این بخش پیدا کنند.
  • همه دانشجویان لپتاپ ندارند و ما در خوابگاه نیاز به کامپیوتر داریم.
    پاسخ: در سراهای دانشجویی اتاق سایت کامپیوتر وجود دارد و فراخوان کاردانشجویی برای پذیرش مسئولیت سایت داده شده و اگر دانشجویان توانمند در این حوزه، اعلام همکاری نمایند سایت بازگشایی خواهد شد.
  • با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات ساعت کار کتابخانه را افزایش دهید.
    پاسخ: ساعت کار قرائت‌خانه کتابخانه در ایام امتحانات هرساله افزایش پیدا می‌کند ولی تجربه نشان داده که دانشجویان استقبال خوبی نداشته‌اند ولی قرائت‌خانه خوابگاه‌ها از ابتدای حضور دانشجویان باز شده‌است.
  • طبق سنوات قبل وسایل ورزش و بازی در خوابگاه ها قرار بگیرد.
    پاسخ: این مسئله قبلا مطرح شده و دوچرخه‌ها برای سرویس فرستاده شده‌اند. به زودی وسایل بازی اضافه خواهد شد و مسابقات ورزشی درون خوابگاهی آغاز می‌شود.

در پایان معاون فرهنگی ، دانشگاه را محیطی برای رشد شخصیت اجتماعی و پرورش روحی و معنوی دانست که دانشجویان علاوه بر آموزش و پژوهش باید به آن توجه ویژه داشته باشند. وی کانون‌های دانشجویی و فعالیت در تشکل‌ها و برنامه‌های فوق برنامه را زمینه ساز این رشد فرهنگی دانست.

در این بخش از جلسه، اساتید نه بعنوان استاد و یا مسئول، بلکه بعنوان یک دوست به بیان تجربیات خود پرداختند.
دکتر زارع گفت اگر به گذشته و دوران دانشجویی برمی‌گشتم حتما روزی نیم ساعت ورزش و نیم ساعت قرائت قرآن را در برنامه خود قرار می‌دادم. زیرا ورزش ضامن سلامتی در سالهای میانسالی و قرآن بعنوان منبع نور و الهام، ضامن آینده‌ی انسان خواهد بود.

دکتر گودرزی نیز گفت دانشجویان عزیز اگر بتوانند در کنار تحصیل یک مهارت دیگر را یادبگیرید چه بسا این فعالیت جانبی بتواند زمینه ساز شغل و فعالیت حرفه‌ای آنان شود. معاون آموزشی گفت: من بعنوان یک زن که این راه را رفته‌ام به شما توصیه میکنم همه ابعاد زندگیتان را با هم رشد دهید و همه چیز را درس ندانید. ازدواج تان را به تاخیر نیندازید و بگذارید بچه‌هایتان در کنار شما مسیر موفقیت را بیاموزند.

دکتر ظهوریان و دکتر صادقی نیا نیز به یادگیری یک هنر و یک مهارت در کنار آموزش تاکید کردند و یادآور شدند که فضاهای مجازی نباید همه‌ی سرگرمی دانشجویان بشود و با برنامه ریزی می‌توان هنری آموخت تا در تنهایی‌ و سختی‌ها آرامبخش روح باشد.

دکتر اسلامی ضمن آرزوی سلامتی برای دانشجویان به آنان اطمینان داد که پیگیر مسائل مطرح شده خواهند بود.

TOP