×

گزارش فعالیت‌های هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام) دانشگاه دامغان

عضو هیأت امنای هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام) گفت: کمک های ماهیانۀ همکاران به این هیأت، پیش از شیوع کرونا برای تأمین مالی دانشجویان کم‌بضاعت استفاده می‌شد و بعد از آن نیز به صورت موردی، به دانشجویانی که معرفی می‌شدند اختصاص یافته است.

پورموسوی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه دامغان، ضمن بیان اهداف تشکیل هیأت امنای هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام)بیان کرد: این هیأت بنا به پیشنهاد تنی چند از دوستان هیأت علمی تشکیل شده وتصمیمات کلی در خصوص هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام) ، در هیات امناء آن اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این هیأت، بیشتر تمرکز بر تأمین مالی دانشجویان کم‌بضاعتی بوده که در طول تحصیل دچار مشکلات متعدد بودند. در این راستا متاسفانه در زمان کلاس‌های حضوری، دانشجویانی داشتیم که از تأمین حتی یک وعده غذای گرم سلف‌سرویس هم عاجز بودند و لذا تصمصیم بر این شد که ماهیانه کمک‌هایی از سوی همکاران محترم یه صورت کسر از حقوق جمع‌آوری شود تا بتواند دغدغۀ برخی از دانشجویان را مرتفع نماید. قبل از مجازی شدن کلاس‌ها، ماهیانه تا حدود ده میلیون ریال برای شارژ کارت سلف دانشجویان محترم هزینه می‌شد، یعنی بخش اعظم کمک‌های جمع‌آوری شده، در این راه هزینه می گردید که بسیار بجا هم بود.

پورموسوی افزود: بعضاً دانشجویانی به هیأت مراجعه می‌کردند که در تأمین دارو مشکل داشتند و یا سایر موارد که همین کمک‌های به ظاهر اندک دوستان، گره‌های بزرگی از مشکلات دانشجویان محترم را باز می‌کرد. از طرفی از زمانی که کلا‌س‌ها مجازی شده، بیشتر کمک‌ها به صورت کمک‌های موردی به دانشجویان محترمی که معرفی می‌شدند بوده است و البته سالیانه در هیأت دانشجویی، بابت برگزاری مراسم در دهۀ محرم، برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان و نیز تهیۀ هدایایی برای نیازمندان در قالب بسته لوازم‌التحریر در شروع مهر ماه، کفش کودکان در آستانۀ نوروز باستانی ونیز بسته‌های تغذیه متعدد در طول سال علی‌الخصوص در این شرایط خاص کشور و مشکلات اقتصادی فراگیر، متمرکز بوده است. و نیز مبلغ جزیی از این کمکها در صندوق 14 معصوم قرار دارد که از امتیاز آن برای تامین وام  برای نیازمندان مخصوصا از خانواده دانشگاه قرارداده شده است.

عضو هیأت امنای هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام)  با اشاره به اقدامات این هیأت در دوران پس از کرونا، اضافه کرد: همانگونه که دوستان مستحضر هستند به همت برخی از همکاران محترم در دوران کرونا، پویشی برای تأمین کمک‌های مالی جهت خرید لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ولایت در دوران کرونا همزمان با نوروز 1399 در دانشگاه آغاز شد که دوستان محترم هیأت علمی و غیر هیأت علمی در دانشگاه و در سطح شهرستان و تقریبا در تمام ایران و حتی برخی از خارج کشور به این پویش پیوستند. نشست‌های چندین تن از همکاران محترم هیات علمی بود که توانست اعتماد همکاران را جلب و مبلغ حدود 2 میلیارد ریال جمع‌آوری و به کمک و پیگیری این دوستان، حدوداً 8 میلیارد ریال تجهیزات مختلف خریداری و در اختیار بیمارستان ولایت دامغان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: به بهانه وام اندکی که در ابتدای تشکیل این هیأت برای یک خانواده نیازمند که مشکلات فراوانی داشت در نظر گرفته شده بود و کمک‌های دیگری که از کمیته امداد و سایر نهادها برای ایشان جمع‌آوری گردید، در مسکن مهر یک واحد آپارتمان برای ایشان خریداری شد. به بهانۀ وام این هیأت به مبلغ 5 میلیون تومان و پیگیری یکی از همکاران محترم، این اتفاق به بار نشست و بخشی از مشکلات این خانواده مرتفع گردید و در همۀ این موارد، تک تک همکاران محترمی که به هر مقدار کمک کرده‌اند و در راستای وظیفۀ انسانی و اسلامی خودشان گام بردشته‌اند، بی‌شک سهیم هستند. این دو مورد، نمونه‌های کوچکی از همکاری و مساعدت شما همکاران محترم و معزز بوده و هست.

پورموسوی افزود: در این راستا ضمن تشکر از تمامی همکاران محترم دانشگاه دامغان و علی ‌الخصوص دوستان و همکاران معززی که ماهیانه مبالغی را به صورت کسر از حقوق به هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام) کمک، می‌نمایند، به پیشنهاد برخی از دوستان مقرر شد که به همۀ همکاران معزز اطلاع‌رسانی شود چه همکاران محترمی که تا کنون داوطلب کمک نشده‌اند و چه همکاران محترمی که تمایل دارند مبلغ کمک خود را به صورت کسر از حقوق ارتقاء دهند که امکان تغییر مبلغ کمک ماهانه از طریق فرمی در ای‌ار‌پی فراهم شده است. لذا از همکاران محترم خواهشمند است در صورت تمایل به مشارکت بیشتر در فعالیت‌های خیّری این هیأت از طریق ارسال فرم به مدیر محترم مالی دانشگاه، سهم خودشان را در دستگیری از نیازمندان علی‌الخصوص دانشجویان کم بضاعت بیش از پیش نمایند.

وی اضافه کرد: در گزارش کلی  برای شش ماهه سال 1400 مشخص شده، تعداد همکاران محترم مشارکت‌کننده در طرح کسر از حقوق بابت کمک به هیات محبین و نیازمندان، 70 نفر بوده و آخرین واریزی به حساب هیات  بابت این موضوع 13.600.000ریال در پایان شهریورماه بوده است و میزان کمک‌ها از ماهیانه مبلغ 50.000 ریال تا ماهیانه 1.250.000 ریال برای افراد مختلف متفاوت است.

عضو هیأت امنای هیأت محبین باقرالعلوم (علیه السلام)  ادامه داد: بر اساس اساسنامۀ این هیأت، بخشی از فعالیت‌های هیأت متمرکز بر برنامه‌های دینی و فرهنگی می‌باشد که تمرکز آن بر مشارکت در اجرای برنامه‌های مذهبی دانشجویی است. که همانگونه که اشاره گردید تا کنون در ماه مبارک رمضان و نیز ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشارکت به صورت مالی این هیأت داشته است.

وی در پایان بیان کرد: هیات امنای هیأت محبین باقرالعلوم (ع) ضمن تشکر مجدد از همکاران محترم که به این هیأت اعتماد کردند و جدای از کمک‌های ماهیانۀ کسر از حقوق، در اطلاعیه‌های این هیات، مشارکت مالی زیادی داشتند و مبالغ زیادی را بی‌دریغ در اختیار هیأت برای کمک‌های انسان‌دوستانه قرار دادند، موجب امتنان خواهد بود که اولا اگر دانشجویان بی‌بضاعت را می‌شناسید که نیاز به کمک دارند در صورت تایید مشکل مالی به این هیأت معرفی نمایید که در حد بضاعت کمک خواهد شد و ثانیا این هیأت از پیشنهادات همکاران محترم در خصوص ادامه فعالیت‌ها و نیز تغییر در روند کمک‌ها استقبال می‌نماید.

با تشکر و آرزوی توفیق الهی برای همه همکاران محترم

اعضای هیات امنای هیات محبین باقرالعلوم دانشگاه دامغان

1- آقای دکتر معافی

2-آقای دکتر حسن نژاد

3-حاج آقای فضلیان

4-آقای دکتر ابری

5- آقای دکترقاسمیان

6-اقای دکتر ابطحی

7- سید علی پورموسوی

 

TOP