×

تقدیر از دانشگاه دامغان به عنوان‌ دانشگاه‌ برگزیده در همکاری با صنعت

 رئیس مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه دامغان گفت: در حاشیۀ نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و با حضور دکتر پیمان صالحی؛ معاون پژوهشی وزارت علوم و دکتر محمدسعید سیف؛ مدیرکل ارتباط با جامعه وزارت علوم، در بخش طرح‌های برگزیده دانشگاه‌ها در بهره‌برداری از مزیت‌های استانی از دانشگاه دامغان تقدیر شد.

 مهدی صرفی در گفت‌و‌گوی با روابط عمومی دانشگاه دامغان در رابطه با مأموریت دانشگاه دامغان برای استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای و استانی بیان کرد: حدود دو سال است که وزارت علوم با محوریت دفتر ارتباط با صنعت، طرح‌هایی برای استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای و استانی برای همه دانشگاه‍‌‌های کشور تعریف کرده که در دانشگاه دامغان، این مأموریت با محوریت محصول پسته تعریف شده است.

وی افزود: تاکنون 6پروژۀ برون دانشگاهی با ارزش ریالی بالغ بر 5 میلیاردریال توسط این مرکز انجام شده که در نهایت منجر به تولید محصول شده است. همچنین 5 فرصت مطالعاتی برای اعضاء هیأت علمی مرتبط با موضوع نیز برای این منظور تعریف شده است. این محققان با حضور در شرکت‌ها و جامعه، مسائل و مشکلات مربوط به محصول پسته را مورد بررسی قرار داده‌اند تا برای برطرف شدن مشکلات و استفادۀ حداکثری از این محصول، روش‌هایی را ارائه دهند.

صرفی ادامه داد: از دیگر اقدامات خیلی مهمی که در توسط این دفتر در حال انجام است، می‌توان به راه‌اندازی مرکز نوآوری پسته اشاره کرد که موارد اولیه آن به منظور تأسیس یک شرکت دانشگاهی در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم با تأسیس این شرکت و تأمین سرمایۀ لازم، بتوانیم نقش مهمی در زنجیرۀ ارزش پسته کشور و شهرستان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات تمام فعالیت‌ها و پروژه‌های دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در سایت این مرکز بارگزاری شده است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این سایت به آدرس http://pistachio.du.ac.ir مراجعه نمایند.

رئیس مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه دامغان اشاره کرد: امسال در هفتۀ پژوهش و در حاشیۀ نشست مشترک مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها ، دانشگاه دامغان در بخش طرح‌های مزیت استانی و مأموریت دانشگاه کشور، به عنوان برگزیده معرفی و توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر مهدی صرفی در پایان گفت: مرکز نوآوری دانشگاه هم در حال تجهیز است که با اعتباری که از معاونت  علمی جذب کردیم و با کمک‌های دانشگاه، امیدواریم در 22 بهمن ماه، شاهد افتتاح این مرکز باشیم. مرکز نوآوری، محلی خواهد بود برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، فن‌آور و هسته‌های فعال دانشجویی. تفاهم‌نامه‌ای هم در این خصوص با پارک علم و فناوری استان سمنان امضا شده است که ایده‌های منتخب از حمایت‌های مالی و غیرمالی مثل محل استقرار بهره‌مند شوند تا بتوانند ایده‌های خود را تجاری کنند.

TOP