×

حضور دانشگاه دامغان در بین دانشگاههای برتر جهان در رتبه بندی موضوعی تایمز 2022

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه دامغان از حضور شایسته این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ در حوزه موضوعی علوم فیزیکی (Physical Sciences) خبر داد. در حوزه موضوعی «علوم فیزیکی» که شامل رشته­ های «فیزیک و نجوم»، «شیمی»، «زمین‌شناسی»، «محیط زیست» و « آمار و ریاضی»  است، دانشگاه دامغان توانست به همراه ده دانشگاه دیگر از ایران شامل فردوسی، خواجه نصیر، مازندران،  بوعلی سینا همدان، سمنان، حکیم سبزواری، رازی کرمانشاه، ارومیه، شهید باهنر کرمان و شهید رجایی در رتبه 801 تا 1000 جهان قرار بگیرد.

دکتر هوشنگ خیری افزود: چاپ حداقل ۵۰۰ مقاله نمایه شده در پایگاه اسکوپوس در ۵ سال گذشته (2016 تا 2020)در رشته های موردنظر، شرط لازم برای ورود به این رتبه بندی موضوعی بوده است که در کنار میزان استنادات علمی، معیاری برای سنجش و رتبه ­بندی موضوعی دانشگاه در این نظام رتبه­ بندی بوده است.

خاطرنشان می­شود که دانشگاه دامغان برای نخستین بار در سال جاری به نظام رتبه­ بندی تایمز که همه ساله به معرفی و رتبه­ بندی دانشگاه های برتر جهان بر پایه پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، وجهه بین الملل و ارتباط با صنعت می پردازد، وارد شده است. 

TOP