×

نخستین همایش بین المللی و سومین همایش ملی ریاضیات زیستی بصورت مجازی برگزار می شود

دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و دانشکده زیست شناسی میزبانان این همایش هستند.  این رویداد بین رشته ای از آنِ دانشمندان و پژوهشگرانی است که روش ریاضیاتی و محاسباتی را برای مطالعه پدیده ها در رشته های گوناگون زیست شناسی، پزشکی، علوم زیست محیطی، بیوتکنولوژِی، مهندسی زیستی و مانند آن به کار می گیرند.

محورهای همایش

 

معرفی همایش

"همایش ریاضیات زیستی" برای شناساندن و به‌کار‌گیری روش‌ها و مدل‌های ریاضی در پزشکی، زیست‌شناسی و محیط زیست در کشور ایجاد شده است.  این همایش شرایطی را فراهم می‌سازد که دانشمندان و پژوهشگران رشته‌های مختلف کنار هم قرار گیرند و ابزارهای ریاضی و محاسباتی را برای مطالعه پدیده‌ها در زمینه‌های گسترده علوم زیستی و بین رشته‌ای تهیه و به‌کار گیرند.

این رویداد چندرشته‌ای زمینه‌های علمی گوناگون مانند ریاضیات زیستی، فیزیک زیستی و پزشکی، محیط زیست، پزشکی، بیوتکنولوژی، زیست مهندسی، و غیره را در بر می‌گیرد. نخستین همایش ملی ریاضیات زیستی در 21 و 22 اسفند ماه 1397 در دانشگاه نیشابور برگزار شد. دومین همایش از این سری در اول و دوم آبان ماه ۱۳۹۹ در دانشگاه تبریز برگزار شد. سومین دوره ملی و نخستین دوره بین المللی همایش ریاضیات زیستی در دی ماه در دانشگاه دامغان برگزار می شود. در شرایط کنونی پاندمی کرونا، این همایش مجازی برگزار می شود.

 

اهداف برگزاری

ریاضیات زیستی به دنبال نمایش ریاضیاتی و مدل‌سازی فرآیندهای زیستی با استفاده از فنون و ابزارهای ریاضیات کاربردی است که هم در تحقیقات نظری و هم تحقیقات عملی می‌توانند مفید واقع شوند. برگزاری سالانه این همایش می‌تواند بستری مناسب برای هم‌افزایی دانش و تجربه و گسترش مرزهای اندیشه و تخیل در این عرصه باشد. امیدواریم با شرکت دانشمندان و پژوهشگران رشته‌های مختلف شاهد ارتباط هرچه بیشتر متخصصان علوم ریاضی، زیستی و پزشکی در هر دو سطح ملی و بین المللی باشیم.

TOP