×

آغاز پنجمین دوره جشنواره سراسری تئاتر اردیبهشت

جشنواره سراسری تئاتر اردیبهشت، پنجمین دوره خود را به طور رسمی از امروز 27 اردیبهشت ماه سال 1400 آغاز می‌­کند.

سجاد یعقوبی، دبیر جشنواره ضمن آرزوی خرسندی برای علاقه­ مندان به هنر و همچنین موفقیت برای شرکت کنندگان این جشنواره، افزود­:

((دنیای مدرن ، دنیایی سرشار از پیچیدگی­‌ها که آدمی را هر چه بیشتر رو به زوال می‌برد. دنیای تشنگان قدرت، تشنگان ثروت، تشنگان خون و جنگ. در این وانفسا تنها هنر است که می‌­تواند این درد های بی درمان را طبیب باشد . هنری والا که روح سرکش و طغیان­گر بشر مدرن را به ارزش‌­های والای انسانی که توسط ماشین­‌ها، بانک­‌ها ، فضاهای غیر حقیقی و مجازی و ... ؛ به یغما برده شده اند را بازگرداند . تئاتر از آن دسته هنرهایی است که اهریمنان را یارای برچیدنش نیست . همواره در طول تاریخ از راه­‌هایی که ساخته ،  پیش رفته و موانع جدی­‌اش را یکی پس از دیگری پشت سر نهاده است . اکنون در این زمان، ما به درد مدرن دیگری دچار شده ایم . ویروسی منحوس که به خیال خودش می­تواند روح والای هنر را فروکشاند و در قعر سیاه چاله های نومیدی دفن کند. اما زهی خیال باطل! هنر با هنرمندان و هنردوستان همواره زنده مانده و در آینده نیز به حیات خود ادامه خواهد داد . از همین رو ما ، عده ای از هنرآموزان دانشگاه شهر تاریخی دامغان ، دور هم گرد آمده ایم تا در زمانه تعطیلی سالن های تئاتر ؛ به صورتی دیگر این هنر متعالی را زنده نگه داشته و راه گذشتگان خود را که این روح متعالی را در کالبد ما دمیده اند ، ادامه دهیم . جشنواره ی تئاتر اردیبهشت در پنجمین دوره برگزاری اش ، از مخاطبان هنردوست تئاتر فاصله نگرفته  و به صورت غیرحضوری و در دنیای مجازی میزبان هنردوستان عزیز در سراسر کشور است. امید می‌­رود که هنردوستان گرامی با آثار برگزیده خود توسط هیات بازبینی، ما را در ادامه ی این راه، یاری رسانند .))

به گزارش روابط عمومی جشنواره اردیبهشت:

این جشنواره که به صورت مجازی برگزار می­شود، از بهمن ماه سال 1399 فعالیت های خود را آغاز کرد.

تولید محتواهای مفیدی در زمینه تئاتر و ادبیات، برگزاری لایوهایی با موضوعات ((هنر نمایش و جشنواره های دانشجویی)) و همچنین برگزاری  وبینار های تخصصی با افراد سرشناسی چون مهتاب نصیر پور، فرزین محدث، نوید فرح مرزی، مونا فرجاد و... از جمله فعالیت های جشنواره تا زمان شروع آن بوده است.

لازم به ذکر است که پس از پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره در تاریخ 20 اردیبهشت، آثار توسط هیئت انتخاب جشنواره، آقایان هادی عامل هاشمی، محمد رفیعی و پوریا حیدرنژاد دیده و ارزیابی شدند.

برای بخش­های رقابتی این جشنواره مجموعا  159  اثر از 48 دانشگاه و از شهرهای سراسر کشور مانند تهران، یزد، اصفهان، تبریز و... ارسال شد. از میان این آثار 12 اثر از بخش صحنه ای  و 3  اثر از بخش نقالی آماده اکران شده اند که زمان پخش آن­ها مطابق برنامه‌­ریزی جشنواره، در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام به نشانی:

ordibehesht_festival

اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین علاقه‌­مندان می­توانند از طریق سایت جشنواره به نشانی:

Ordibehesht.du.ac.ir

همراه ما باشند.      

اختتامیه این جشنواره جمعه 31 اردیبهشت ماه ساعت 18 برگزار می­‌شود.

برنامه اجرایی پنجمین جشنواره سراسری دانشگاه تئاتر اردیبهشت

TOP