×

گفت‌و‌گو با مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه دامغان به مناسبت روز جهانی کارگر

مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه دامغان ضمن تبریک روز کار و کارگر گفت: علی‌رغم تعطیلی بسیاری از مشاغل و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، تلاش کرده‌ایم که حتی یک نفر از کارگران مشغول در مجموعۀ دانشگاه، کار خود را از دست ندهد و با تغییر در مأموریت ایشان، همچنان در خدمت این عزیزان باشیم. 

سیدحسین میرعماد درگفت‌و‌گو با روابط‌عمومی دانشگاه دامغان بیان کرد: در همین ابتدا، فرا رسیدن روز کار و کارگر را خدمت تمام کارگرانی که در مجموعۀ دانشگاه دامغان مشغول کار هستند تبریک عرض می‌کنم. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات این دوستان است که در کنار دیگر ارکان دانشگاه، به منظور پیش‌برد اهداف این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعۀ کارگری ما در بخش خدمات، فضای سبز و سلف سرویس مشغول هستند که عمدۀ این عزیزان در بخش خدمات فعالیت دارند. همه‌گیری ویروس کرونا، باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شد. ما در بخش خدمات، 42 نفر نیرو داریم که کار این عزیزان، بسته به حضور دانشجوهاست. عمدۀ این نیروها نیز در قسمت‌های خوابگاهی و آموزشی هستند و قاعدتا زمانی که دانشجویان حضور نداشته باشند، کاری برای این نیروها وجود نخواهد داشت. اما ما تلاش کردیم که  در این مدت بیش از 13 ماه فراگیری کرونا، بتوانیم مأموریت این دوستان را به نحوی تغییر بدهیم که در بحث پرداختی و بیمه‌های ایشان، خللی بوجود نیاید و افتخار ما این است که علی‌رغم بار مالی زیاد، حتی یک نفر از این عزیزان با شرایطی که ذکر شد، کنار گذاشته نشده است.

وی در ادامه با بیان وظایف مدیریت امور مالی و پشتیبانی دانشگاه بیان کرد: مجموعه مدیریت اداری، مجموعه‌ای بسیار پرکار و با تنوع کاری بسیار زیادی است. این حوزه  بیش از هشت اداره تابعه دارد. پشتیبانی کل مجموعۀ دانشگاهی اعم از فعالیت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی به عهدۀ مدیریت اداری است و این تنوع باعث شده حجم کار ما بالا برود. 

میرعماد افزود: ما از ابتدای حضور در این حوزه، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت را تعریف کردیم. در برنامه‌های کوتاه‌مدت سعی کردیم امور جاری دانشگاه که بسیار هم زمان‌بر است را با در نظر گرفتن صلاح دانشگاه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهیم. در برنامه‌های میان‌مدت، تلاش بر این شد که با اصلاح فرآیند‌های سنتی، اصلاح شیوه‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات و استقرار سامانه‌ها، امور و وظایف محوله را پیش ببریم. به عنوان مثال در قسمت کارگزینی ما سامانه‌ای نداشتیم و انرژی و وقت بسیاری را از همکاران می‌گرفت اما با راه‌اندازی سامانۀ احکام و اتوماسیون اداری، بخش اعظمی از این مشکلات مرتفع گردید. بارگذاری تمامی آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها، قوانین و مقررات در قسمت اداری سایت دانشگاه از دیگر فعالیت‌های ما بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های بلند مدت ، اولویت ما، تبدیل وضعیت همکاران بود که خوشبختانه با تعاملی که با ستاد وزارت و سازمان امور اداری استخدامی داشتیم، گام موثری در این خصوص برداشته شد. بیش از 40 نفر از همکاران ما وضعیت کارگری داشتند و به شکل قرارداد کار موقت بودند، و اشل حقوقی‌شان بعضا 5/1 تا 2 برابر نسبت به همکاران دیگرشان با همان میزان کار، متفاوت بودکه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، خوشبختانه شرایط این عزیزان پایدار شد. در یک مرحله قرارداد 18 نفر از این دوستان به صورت پیمانی در‌آمد و در حال حاضر نیز 18 نفر دیگر از ایشان را با استفاده از بند «و» ماده 44 برنامه پنجم توسعه به زودی استخدام می‌کنیم. فکر می‌کنم این تلاش‌ها، توانسته تا حدی موجب رضایت‌مندی شغلی و افزایش بهره‌وری در مجموعۀ دانشگاه شود.

در پایان مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه دامغان بیان کرد: همانطور که مستحضرید  فرآیند‌های اداری بعضا زمان‌بر است، لذا از همکاران گرامی تقاضا میکنم؛ با صبر و حوصله به مجموعۀ اداری اعتماد داشته باشند، کما اینکه تا به امروز اعتماد داشته‌اند و با آرامش به وظایف خود بپردازند. تلاش ما بر این است که بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت، کارهای دوستان را انجام دهیم و تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است از قوانین و مقررات با رویکرد مثبت و با توجه به منافع سیستم، به نفع همکاران گرامی استفاده کنیم.  

TOP