×

گفت‌و‌گو با رئیس اداره خدمات آموزشی دانشگاه دامغان

رئیس اداره خدمات آموزشی دانشگاه دامغان گفت: تسهیلات زیادی برای رفاه آموزشی دانشجویان پس از پاندمی کرونا توسط دانشگاه دامغان در نظر گرفته شده که در مقایسۀ با اقدامات سایر دانشگاه‌ها، قابل توجه است.

خانم ناظم‌نژاد در گفت‌و‌گو با روابط‌عمومی دانشگاه دامغان بیان کرد: بیشترین نگرانی دانشجویان در مورد فرم‌های کاغذی بود که پیش از کرونا، بسیاری از کارهای خود را باید با پر کردن آنها و به صورت حضوری پیگیری می‌کردند. در حال حاضر همۀ این فرم‌ها به صورت سیستمی شده است و دانشجویان محترم بدون نیاز به حضور در دانشگاه قادر به تکمیل آنها بصورت سامانه‌ای می‌باشند. گواهی اشتغال به تحصیل، فرم‌های مهمانی، فرم‌های پروژۀ کارشناسی از جملۀ این موارد است که به صورت سامانه‌ای تهیه شده و دانشجویان با دسترسی به این فرم‌ها و پیگیری روند بررسی درخواست‌هایشان به صورت سیستمی، نیازی به پیگیری حضوری این امور ندارند. 

وی ادامه داد: در ترم اولی که تازه کرونا شیوع پیدا کرده بود و دغدغه و اضطراب زیادی در بین همۀ مردم از جمله دانشگاهیان وجود داشت، تسهیلات متنوعی را برای دانشجویان قائل شدیم و به جرات می‌توان گفت که در این زمینه حداقل در سطح استان پیشتاز بودیم و بیشترین انعطاف‌پذیری متعلق به دانشگاه دامغان بوده است. به عنوان مثال صرفاً در همان نیم‌سال دوم سال 98، نمرۀ افتادۀ دانشجویان را حذف ‌کردیم که هیچ دانشگاهی این کار را نکرد. بی‌اثر کردن مشروطی‌ها، حذف دو درس در کنار حذف تک‌درس، حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی، سیستمی شدن استرداد شهریه برای دانشجویان شبانه، مجازی شدن دفاع دانشجویان ارشد، سیستمی شدن تسویه حساب و دسترسی به سامانه مکاتبات اداری برای پیگیری مشکلات دانشجویان  نیز از جمله اقدامات ویژۀ دوران کروناست که تا امروز، برای تسهیل امور آموزشی دانشجویان در دوران سخت پاندمی در نظر گرفته شده است.

فاطمه ناظم نژاد اضافه کرد: کیفیت آموزش مجازی، علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت می پذیرد، واقعا مطلوب نیست. به تصور من، درگیری ذهنی اساتید و دانشجویان با کرونا و تبعات آن در جامعه، به شدت بر کیفیت آموزش تأثیر‌گذار بوده است. دانشجویانی که با تصورات قبلی، آرزوی حضور در دانشگاه را داشتند، این حسرت را دارند و ورودی های 98 و 99 حضور در دانشگاه را به شکل مطلوب تجربه نکرده‌اند. با توجه به این درگیری‌های ذهنی و محدودیت‌های آموزشی مجازی، قطعا آن نتیجه مطلوب، حاصل نمی‌شود.

وی در پایان بیان کرد: گاهاً وجود برخی ناهماهنگی‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان، مشکلاتی را موجب شده است که امیدواریم هرچه زودتر و با از بین رفتن این بیماری، این مشکلات نیز مرتفع شده و دوباره شاهد حضور پرشور  و شوق دانشجویان عزیز در دانشگاه باشیم.

TOP