×

ارتقاء علمی چهار عضو هیات علمی در پنجمین جلسه از دور دوم هیات ممیزه دانشگاه دامغان

در پنجمین جلسه از دور دوم هیأت ممیزه دانشگاه دامغان با ارتقای مرتبه علمی چهار نفر از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه دامغان به شرح ذیل موافقت شد.

دکتر گریوانی

ارتقای مرتبه به استادی دکتر غلامحسین گریوانی، عضو محترم هیات علمی دانشکده شیمی

زمینه های تحقیقاتی و دستاوردهای علمی-پژوهشی: تحقیقات دکتر گریوانی در زمینه سنتز و شناسایی لیگاندهای باز شیف و کمپلکس های فلزی آنها با فلزاتی نظیر V ،Mo Cu, Ni, Zn, و Hg و تعیین ساختار بلوری آنهاست که پس از سنتز، برخی از خواص کمپلکس های آنها از جمله خواص کاتالیزوی و بیولوژیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. طی چهار سال اخیر این زمینه تحقیقاتی به سنتز بازهای شیف یونی  و پلیمرهای باز شیف یونی اختصاص یافته است که می تواند کاربردهای بسیار متنوعی داشته باشد که در حال حاضر عمده تمرکز تیم تحقیقاتی ایشان بر روی بررسی خواص هدایت الکتریکی آنها در حالت جامد به منظور دستیابی به پلیمرهایی با خاصیت نیمه هادی قرار دارد. موضوع پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تحت راهنمایی  بر روی این موضوعات بوده است و طی آنها قریب به 30 دانشجوی کارشناسی ارشد و 4 دانشجوی دکتری فارغ التحصیل شده اند.
قابل ذکر است، در این تحقیقات از همکاری محققان مختلف از کشورهای ایتالیا، چک، آلمان، ژاپن، هند، هلند، سوئیس و سوئد نیز استفاده شده‌است.

مقالات: چاپ بیش از 60 مقاله علمی ISI و ارائه بیش از 30 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین المللی

دکتر قلی زاده

ارتقای مرتبه به دانشیاری دکتر احمد قلی زاده: عضو محترم هیأت علمی گروه آموزشی فیزیک حالت جامد

زمینه های تحقیقاتی: فیزیک ماده چگال و علوم نانومواد، که کاربردهای نانومواد مغناطیسی جهت کمک به یکی از مشکلات زیست محیطی کشور بررسی می شوند.

مقالات: چاپ بیش از 46 مقاله علمی پژوهشی مستخرج از 16 پایان نامه کارشناسی ارشد تحت راهنمایی و مشاورت دکتر قلی زاده که از این تعداد، 14 مقاله ISI در سطح Q1 است.

دستاوردهای علمی-پژوهشی: از جمله فعالیت‌های این عضو هیات علمی دانشگاه دامغان میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

قرار گرفتن در لیست دو درصد برتر دانشمندان جهان در سال 2020، سردبیری مجله ISI، پژوهشگر برتر دانشگاه در سال‌های 96 و 98، دوره کوتاه فرصت مطالعاتی در دانشگاه برکلی-کالیفرنیا، ترجمه دو کتاب تخصصی فیزیک حالت جامد، سه طرح پژوهشی ملی نهاد ریاست جمهوری و یک طرح داخل دانشگاه، ثبت چندین داده XRD در ICDD، داوری بیش از 60 مقاله علمی-پژوهشی، مجری دو کارگاه ملی آموزشی بلورشناسی، عضویت در کمیته علمی و سخنران مدعو در همایش های علمی.

 

ارتقای مرتبه به دانشیاری دکتر داود فریدونی، عضو محترم هیات علمی دانشکده زمین شناسی، دارای 15 سال سابقه تدریس در رشته‌های زمین شناسی و مهندسی عمران

زمینه های تحقیقاتی: زمین شناسی مهندسی و مکانیک سنگ

مقالات: دارای بیش از 25 مقاله علمی پژوهشی داخلی که سه مقاله آن Q1 می‌باشد و ارائه بیش از 30 مقاله همایشی ملی و بین المللی

دستاوردهای علمی-پژوهشی: یک مورد ثبت اختراع، پژوهشگر برگزیده دانشکده علوم زمین در سال‌های 1395 و 1398

تألیف و ترجمه 3 جلد کتاب همچنین راهنمایی و مشاوره 18 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه طرح پژوهشی برون دانشگاهی با عنوان: "بررسی قابلیت اجرای تونل انتقال آب چشمه اسپیرو"

ارتقای مرتبه به دانشیاری دکتر مهدی عادلی فرد، عضو  محترم هیات علمی گروه آموزشی حالت جامد دانشکده فیزیک

زمینه های تحقیقاتی: مطالعه بر روی سلول های خورشیدی، مواد نانو ساختاری و لایه های نازک و نیز آئروژل های کربنی و سلولزی به منظور جذب آلاینده های زیست محیطی

مقالات: چاپ بیش از 25 مقاله ISI و علمی-پژوهشی، و ارائه 27 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی

دستاوردهای علمی پژوهشی: دو عنوان ثبت اختراع ملی، کسب عنوان مقاله تحقیقاتی برتر در سال 1395 از سوی ستاد توسعه فناوری نانو

- علاوه بر موارد فوق، داوری بیش از 60 مقاله ISI و علمی-پژوهشی و نیز 3 طرح پژوهشی به انجام رسیده است. همچنین 2 دانشجوی دکتری فیزیک حالت جامد و 1 دانشجوی دکتری عمران گرایش محیط زیست و نیز 17 دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک حالت جامد و نانوفیزیک توسط  ایشان راهنمایی و فارغ التحصیل شده اند.

TOP