×

درخشش دانشجویان دانشگاه دامغان در اولین دوره از مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان با نام "ره نشان"

در اولین دوره از مسابقات مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با نام "ره نشان" ، دو تن از دانشجویان دانشگاه دامغان موفق به کسب رتبه برتر شدند.

مراسم اختتامیه و تقدیر از تیم های برتر این مسابقه در 18 اسفند ماه با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید که حدیث حقیری دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه دامغان موفق به کسب رتبه سوم در پروژه فناوری تشخیص تصاویر و ویدئوهای نامناسب در حوزه هوشمندسازی شد و همچنین مهدی افینی دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه دامغان رتبه سوم در پروژه طراحی و پیاده‌سازی سناریوی عملکردی ربات اجتماعی در ترمینال‌های حمل و نقل مسافربری در حوزه هوشمندسازی را کسب نمود.

گفتنی است این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور، در ۵ حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی میزبان ۳۸ شرکت دانش بنیان و ۵۶ پروژه بود.

شرکت‌ها ضمن تعریف پروژه‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و با فعالیتی ۵ ماهه که از مهرماه آغاز شده  است و تا دهم اسفند سال جاری ادامه یافت. این طرح ها با استقبال ۴۵۱۰ نفر از شرکت کنندگان، به مرحله اجرا رسید. پس از ۷ مرحله ارزیابی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از 300 تیم  شد.

این موفقیت علمی را به جامعه دانشگاهی تبریک عرض می کنیم و توفیقات روزافزون این عزیزان را مسئلت می نماییم.

TOP