×

گزارش فعالیت‌های اداره تربیت بدنی دانشگاه در دوران پاندمی کرونا

رییس ادارۀ تربیت‌بدنی دانشگاه دامغان با بیان اقدامات انجام شدۀ دوران پاندمی کرونا گفت: یکی از بخش‌های دانشگاه که شیوع کرونا، تأثیر چشم‌گیری در فعالیت‌های آن داشت، بخش تربیت‌بدنی دانشگاه بود که با برگزاری کارگاه‌ها و جشنواره‌های ورزشی به صورت مجازی، سعی کردیم این تأثیر را کاهش دهیم.

مرتضی دارابیان در گفت‌و‌گو با روابط‌عمومی دانشگاه دامغان بیان کرد: ادارۀ تربیت بدنی، متولی ورزش دانشگاه و دانشگاهیان است که پویایی ورزش همگانی، ایجاد شور ونشاط همگانی و حضور در ورزش قهرمانی را به عنوان رسالت‌های اصلی خود دنبال می‌کند. مرکز تندرسی و مشاوره ورزشی این اداره نیز در خصوص ارزیابی وضعیت جسمانی دانشگاهیان؛ اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان مشغول به کار است و مهر ماه هر سال، طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان جدیدالورود را اجرا می‌نماید که در نظر است به زودی برای کارمندان و اساتید نیز به صورت جدی آغاز شود.

وی ادامه داد: یکی از قسمت‌های دانشگاه که بیشترین تأثیر را از شرایط پس از کرونا دریافت کرد ادارۀ تربیت‌بدنی بود، زیرا اکثر فعالیت‌های ما در این حوزه به صورت حضوری انجام می‌گرفت و چون تجربۀ برگزاری فعالیت ورزشی یا مدیریت برنامه‌های ورزشی مجازی را نداشتیم دچار چالش شدیم. اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کارهایی در این خصوص انجام گرفت.

دارابیان اضافه کرد: در نیم‌سال اول امسال به مناسبت هفتۀ تربیت‌بدنی، چند کارگاه با موضوعات ورزشی برگزار گردید که با استقبال خوبی همراه شد. جشنوارۀ ورزش‌های همگانی پاییزه را در ده رشته برنامه‌ریزی کردیم که دانشجویان در رشته‌های اعلام شده با تجهیزات بسیار کم، فعالیت ورزشی مربوط به رشتۀ مورد علاقۀ خود را انجام میدادند و فیلم آن را برای ما ارسال می‌کردند تا بر اساس بازبینی کارشناسی فیلم‌های ارسال شده، نفرات برگزیده معرفی گردد اما استقبال قابل توجهی از این برنامه نشد که البته به علت نامأنوس بودن دانشجویان با فعالیت ورزشی به صورت مجازی، طبیعی هم بود.  

وی افزود: برگزاری جشنواره ورزشی زمستانه در 9 رشتۀ ورزشی از دیگر اقدامات این اداره در دوران پاندمی کرونا به شمار می‌آید که هم اکنون در حال برگزاری است. در رشته‌هایی مثل آمادگی جسمانی، فوتبال مهارتی و رشته‌هایی که قابلیت برگزاری به شکل مجازی را دارد مثل کاتا در کاراته، از بخش‌های این جشنوارۀ ورزشی به حساب می‌آید.

رییس ادارۀ تربیت‌بدنی دانشگاه دامغان اظهار داشت: با حضور دانشجویان دختر و پسر ورزشکار و علاقه‌مند دانشگاه، در مسابقات همگانی دانشگاه‌های کشور در پنج رشتۀ ورزشی و در مسابقات قهرمانی نیز در چهار رشتۀ کاراته، آمادگی جسمانی، شطرنج و دارت شرکت کردیم.

وی اضافه کرد:  علی‌رغم محدودیت‌هایی که ذکر شد، این ایام فرصت مناسبی بود که اماکن ورزشی دانشگاه را که در این مدت کاملا تعطیل بود، مورد بازسازی و نوسازی قرار دهیم و در این راستا تعمیراتی در مجموعه های ورزشی دانشگاه انجام شد و منتظر هستیم که با حضور دوبارۀ دانشجویان عزیز، فعالیت‌های ورزشی از سر گرفته شود.

TOP