×

فراخوان پنجمین جشنوارۀ ملی تئاتر اردیبهشت دانشگاه دامغان منتشر شد

دبیر پنجمین جشنوارۀ ملی تئاتر اردیبهشت با بیان رویکردهای این دوره از جشنواره گفت: دبیرخانه جشنوارۀ تئاتر اردیبهشت در مسیر پر‌فروغ ماندن چراغ تئاتر و هنر نمایش، فراخوان پنجمین دورۀ این جشنوارۀ سراسری را منتشر کرد.

سجاد یعقوبی در گفت‌و‌گوی روز دوشنبه با روابط‌عمومی دانشگاه دامغان با اشاره به پیشینۀ برگزاری این جشنواره گفت: جشنوارۀ تئاتر اردیبهشت در سه دورۀ اول خود، به صورت داخلی و بین دانشجویان دانشگاه دامغان و دورۀ چهارم به صورت سراسری برگزار گردید.

وی افزود: پنجمین دورۀ این جشنواره که قرار بود در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شود، یک هفته قبل از برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. اعضای دبیرخانه هم بعد از یک سال، به دلیل مشکلات شخصی کناره‌گیری کردند و دوباره از بین سه کاندیدایی که توسط انجمن علمی ادبیات نمایشی به شورای سیاست‌گذاری معرفی شد، من به عنوان دبیر پنجمین دوره انتخاب شدم .

یعقوبی اضافه کرد: جشنواره­ای که طی ادوار گذشته در شهر تاریخی دامغان، به صورت حضوری برگزار می­شد، به دلیل تنگنای حاصل از کرونا و قرنطینۀ ناشی از آن، با هدف ایجاد بستری پویا برای تئاتر، هنرمندان و هنر‌دوستان در قالب جشنواره­ای مجازی برگزار می­شود. برپایی چنین رویدادی، به همت بلند جمع زیادی از دانشجویان و خدمت‌گزاران فرهنگی در شهر دامغان و نیز اقصی نقاط ایران ممکن شده است.

وی اظهار داشت: بخش‌های این دورۀ جشنواره، شامل نمایش صحنه، نمایش رادیویی، از ایده تا اجرا (بخش جدید این دوره با رویکردی جدی به مسائل تئوری کارگردانی)، پوستر و بروشور ، گریم، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش است.

دبیر پنجمین جشنوارۀ ملی تئاتر اردیبهشت با دعوت از تمامی گروه‌های دانشجویی سراسر کشور و همچنین دانشجویان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانۀ جشنواره تا تاریخ 30  فروردین ماه 1400 است و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام این جشنواره به آدرس ordibehesht_festival مراجعه نمایند.

فرصت ارسال آثار تا 20 اردیبهشت ماه تمدید شد.

TOP