×

انعقاد قرارداد و تفاهم نامه همکاری دانشگاه دامغان و شرکت تعاونی 4مس

به منظور افزایش همکاری میان دانشگاه با جامعه صنعت و معدن کشور و به مناسبت روز مهندس، دانشگاه دامغان و شرکت تعاونی 4مس، تفاهم نامۀ همکاری و قرارداد خدمات امور اکتشافی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای تحقق رابطۀ دو جانبه صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامۀ همکاری میان دانشگاه دامغان و شرکت 4 مس منعقد شد.

رئیس دانشگاه دامغان در حاشیۀ انعقاد این قرارداد بیان کرد: این تفاهم‌نامه سه ساله اولین تفاهم نامه با بخش خصوصی است که در دانشگاه دامغان منعقد شده است. مفاد تفاهم‌نامه عمدتاً ناظر بر ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای –تخصصی از سوی دانشگاه بوده و بستر مناسبی را  فراهم می‌کند تا نیاز شرکت در زمینه‌های زمین‌شناسی، امور اکتشاف، ارائه خدمات آزمایشگاهی،  تهیه نقشه‌ها و طرح‌های مورد نیاز مراحل مختلف پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی مورد نیاز شرکت از جانب دانشگاه تامین گردد. ضمن آنکه شرایط مناسب را فراهم می‌کند که به سهولت دانشجویان علاقمند، دوره‌های کارآموزی خود را در زمینه‌های معدنی و صنایع مرتبط و در واحدهای شرکت طرف قرارداد سپری نمایند.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای اولین‌بار ضمن عقد تفاهم‌نامه، یک قرارداد نیز در قالب فاز اول و با اعتبار اولیه بیش از 7 میلیارد ریال، بین تیم اکتشافی دانشکده علوم زمین دانشگاه دامغان و شرکت 4مس منعقد گردید که ذیل آن تمامی امور اکتشافی محدوده حق‌نظر، از تهیه طرح توجیهی اکتشاف، انجام مطالعات زمین‌شناسی و اکتشافی (بر مبنای روش‌های پیش‌بینی شده) سطحی و عمقی از مقدماتی تا تفصیلی طی چهار مرحله به همراه تهیه نقشه‌ها و گزارش‌های مربوطه طی مدت زمان 8 ماه توسط تیم اکتشافی دانشکده علوم زمین انجام خواهد شد.  

عبدالعلی بصیری خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اعمال دانش و یک پروژۀ گروهی دانشگاهی، در کنار صنعت، برای اولین‌بار در سطح شهرستان و استان، یک کار علمی و صنعتی را رقم بزنیم و در تلاش هستیم با این تفاهم‌نامه، دورنمای منطقی و علمی را در بخش پتانسیل معدنی شهرستان دامغان و استان ارائه نماییم که به جلب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: پیش‌بینی ما در رابطه با هزینه‌های این پروژه، نزدیک به 20 میلیارد ریال برای فاز‌های مختلف است و اولین فاز آن حدود 7 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. این پروژه، در ابتدا در رابطه با اکتشاف مس در منطقه حق‌نظر خواهد بود و احیانا سایر عناصر همراه مانند طلا، نقره و کبالت هم در این پروژه مد نظر قرار خواهدگرفته، اما هدف اصلی در مورد اکتشاف مس است تا بتوانیم ذخایر پنهان این محدوده و سایر محدوده‌هایی که در اختیار شرکت طرف قرارداد هست را مورد بررسی قرار دهیم.

در پایان، رئیس دانشگاه دامغان افزود: این قرارداد در 4 فاز و 4 محدوده عملیاتی خواهد بود که پیش‌بینی ما برای اجرای فاز اول این قرارداد حدود 8 ماه است و امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه، مقدمه‌ای برای افزایش همکاری متقابل میان دانشگاه و صنعت باشد.  

TOP