×

گزارش خبری پروژه دانشکدۀ فنی و مهندسی دانشگاه دامغان

رئیس ادارۀ طرح و توسعه دانشگاه دامغان در خصوص پروژۀ دانشکدۀ فنی و مهندسی این دانشگاه گفت: پس از بهره‌برداری فاز اول این پروژه در سال 97، فاز دوم آن نیز تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیر نجاتی در گفت‌گوی روز سه‌شنبه با روابط‌عمومی دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژۀ دانشکدۀ فنی و مهندسی بیان کرد: پروژۀ دانشکدۀ فنی و مهندسی در میان طرح‌های عمرانی دانشگاه، تنها پروژه‌ای است که از منابع ملی، تأمین اعتبار می‌شود.

وی افزود: مطالعات این طرح در سال 1390 با زیربنای 42 هزار متر مربع با افق ده ساله توسط مشاور محیط تهیه و با پایدار شدن اعتبار آن در سال 1392، به صورت جدی و در 2 فاز آغاز شد. اعتبار این پروژه برای 9 هزار متر مربع تخصیص داده شده است. با توجه به تجربۀ سنوات گذشته در پروژه‌های عمرانی، اعتبارات مصوب هیچ‌زمان به طور کامل تخصیص داده نمی‌شود و نتیجه آن طولانی شدن فرآیند انجام و تکمیل پروژه‌ها می‌باشد. از اینرو تصمیم گرفته شد تا 9 هزار متر مربع مذکور طی دو فاز انجام شود، که لااقل یک مرحله از پروژه به بهره‌برداری برسد.

نجاتی ادامه داد: قرارداد فاز اول این پروژه در سال 1392 بسته شد و سال 1397، این فاز با زیربنای 5 هزار متر‌مربع به بهره‌برداری کامل رسید. مجموعۀ فعلی شامل کلاس‌ها و تعدادی از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها می‌باشد. مناقصه فاز دوم آن که 4 هزار متر مربع را در بر می‌گیرد، در سال 1397 برگزار و پیمانکار تعیین شد و هم اکنون به 75 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. این فاز جدید عمدتاً شامل مجموعه کارگاه‌های دانشکده فنی و مهندسی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای فاز اول و دوم این پروژه تاکنون 16 میلیارد تومان هزینه شده است و با تأمین اعتبار در سال جاری، ان‌شاءالله این پروژه به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. 10 هزار متر مربع محوطه هم برای این مجموعه در نظر گرفته شده که از محل اعتبارات تعمیر، تجهیز و محوطه‌سازی تأمین اعتبار شده و تاکنون 70 درصد آن انجام و 600 میلیون تومان هم برای آن هزینه شده است. باغچه‌ها و فضاسازی آنها نیز کاملا آماده شده و در اسفند ماه که فصل درختکاری است، فضای سبز این دانشکده نیز تکمیل خواهد شد. رئیس اداره طرح و توسعۀ دانشگاه در رابطه با دیگر پروژه‌های عمرانی در حال انجام دانشگاه دامغان افزود: پروژه ساختمان آموزشی سایت B دانشگاه است که قرارداد ساخت اسکلت آن منعقد شده و اسکت آن حدود80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث خوابگاه متأهلین در چهار هزار و دویست مترمربع زیربنا در سه بلوک از دیگر پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه است. این پروژه با کمک صندوق رفاه و با پیش‌بینی حدود 15 میلیارد تومان هزینه، در حال انجام است. پروژه سردر دانشگاه از دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه است که در مرحله اول اسکلت و سفت‌کاری را شامل می‌شود؛ حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبار در سال جدید تکمیل خواهد شد. پروژۀ دیگر؛ استخر ذخیره آب، برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز در پیک مصرف و فصل تابستان به مساحت 10 هزار متر‌مربع است که به تازگی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. فاز اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب خوابگاه‌ها نیز در سال گذشته انجام شده و مرحله دوم آن نیز در حال پیگیری است. پروژه استخر سرپوشیده ورزشی هم در دوهزار پانصد متر مربع زیربنا در حال اجرا است و اسکلت آن تکمیل شده است.

TOP